Müsli.

Det är ju typiskt när man kommit igång och blogga lite oftare att det inte går att skriva nånting i bloggen på flera dar... pga "plattformsbyte"...tsssss.

Jag har precis gjort hemgjord müsli som är så himla god att jag längtar nästan till varje gång jag ska äta den (dvs frukost och kvällsmat). Tänkte dela med mig av receptet:

Ingredienser:
1 dl hackad mandel
2 dl solrosfrön
5 dl havregryn
5 dl rågflingor
1 dl linfrö
1 dl havrekli
3/4 dl fruktsocker
4 msk rapsolja
2 dl vatten
2 dl russin

Blanda samman alla fasta ingredienser förutom russinen på en långpanna. Ringla vatnnet blandat med oljan ovanpå och blanda noga. Torka i ugnen i 200 grader i 25-30 minuter. Rör om ca var 10:e minut. Blanda i russinen när müslin har svalnat.

1 dl av müslin på en tallrik lättfil - mmmmm... Prova vettja!

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Nu hittade jag dig allt!!! Stressa inte ihjäl dig på jobbet. Tänker på er! Du ska få mitt mûslirecept nån dag. Kram!!!

2008-04-03 @ 11:29:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback