Skallebank.

Idag har det varit en jobbig dag.
I morse gav jag mig av tidigare till jobbet för jag skulle vara på en skola i grannkommunen och "föreläsa" för några åttondeklassare på en temadag om arbetslivet. Det kändes som ganska bortkastad tid, eleverna verkade inte alls intresserade av att prata jobb och utbildning. Nåja, kanske bättre respons på nästa skola tänkte jag och gav mig av till nästa ställe. Men där var det etter värre. Stökiga, pratiga, ointresserade. Egentligen är det ju inte elevernas fel utan anordnarna av temadagen. Jag ser ingen anledning att ha det i åttonde klass, utan hellre på vårterminen i nian då de ska välja till gymnasiet. Men vad vet jag, jag är ju inte pedagog...

Efter mina två föreläsningar stannade jag till på kontoret i Gnosjö för lite tid vid datorn. Eftermiddagen tillbringade jag i Värnamo där vi satt i långt möte. Lagom seg i skallen höll jag på att somna på vägen hem i bilen och sen dess har jag huvudvärk. Förmodligen trötthetshuvudvärk som är borta i morgon.

Och i morgon är det fredag!!! Härligt härligt! Det bästa är att vi inte har några planer utan ska förhoppningsvis ha en lugn hemmakväll. Det är ganska länge sen vi inte hade något speciellt inplanerat på en hel helg, så det ska verkligen bli skönt.

Snart läggdags, natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback