Rent hus.

Jag brukar titta på programmet "Rent hus" som går på onsdagskvällar. Det känns lite bra att titta på det ibland för man känner sig alltid duktig när man sett det. För oavsett hur stökigt vi kan ha det här (och det är ganska ofta), så är det välstädat jämfört med hur de har det som är med i programmen. Säkerligen är det överdrivet och tillrättalagt som det alltid är i alla såpor, men all skit kan ju inte vara påhittad. En tjej som var med i ett avsnitt fick "sparken" efter att ha varit med och visat upp sitt skitiga hem. Jag är inte förvånad, jag skulle inte gärna anställa en person som har det så skitigt hemma, oavsett om alla säger att man ska skilja på jobb och privatliv. Det säger ju lite om en person om man kan leva i sån misär.
"Hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete" är ett citat som jag kan hålla med om, men nån måtta får det ju ändå vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback